Sortowanie
Źródło opisu
Katalog księgozbioru
(600)
Forma i typ
Książki
(590)
Publikacje naukowe
(53)
Publikacje fachowe
(15)
Publikacje dydaktyczne
(11)
Druki ulotne
(9)
Poradniki i przewodniki
(5)
Publikacje popularnonaukowe
(5)
Proza
(3)
Literatura faktu, eseje, publicystyka
(2)
E-booki
(1)
IBUK Libra
(1)
Poezja
(1)
Dostępność
nieokreślona
(554)
tylko na miejscu
(28)
dostępne
(23)
wypożyczone
(3)
Placówka
Wypożyczalnia dla Dorosłych
(2)
Wypożyczalnia dla Dzieci i Młodzieży
(21)
Czytelnia dla Dorosłych
(30)
Wypożyczalnia Filii Miejskiej "Górny Taras"
(3)
Autor
Ogrodzka-Mazur Ewa
(10)
Śliwerski Bogusław (1954- )
(10)
Dymara Bronisława (1932-2013)
(9)
Krzysztoszek Grażyna
(8)
Piszczek Małgorzata
(8)
Łobocki Mieczysław (1929-2012)
(8)
Szuścik Urszula
(7)
Gajdzica Zenon
(6)
Winczura Barbara (1969- )
(6)
Cytowska Beata (1964- )
(5)
Skałbania Barbara
(5)
Stasica Jadwiga
(5)
Bereźnicki Franciszek (1937- )
(4)
Fuks Agata
(4)
Gajda Janusz (1933- )
(4)
Jakubowski Witold
(4)
Kaczmarek Bogusława Beata
(4)
Korzeniowska Wiesława (1939- )
(4)
Kowalewska Barbara
(4)
Kowalski Mirosław (pedagog)
(4)
Minczakiewicz Elżbieta Maria
(4)
Niewola Dorota
(4)
Oszwa Urszula
(4)
Rottermund Jerzy
(4)
Witkowski Lech (1951- )
(4)
Bochno Ewa
(3)
Błeszyński Jacek (1963- )
(3)
Cybal-Michalska Agnieszka
(3)
Czelakowska Danuta
(3)
Dudzikowa Maria (1938-2018)
(3)
Dymara Bronisława
(3)
Gromkowska-Melosik Agnieszka
(3)
Gładyszewska-Cylulko Joanna
(3)
Głażewski Michał
(3)
Jakubowski Witold (1963- )
(3)
Kijak Remigiusz J. (1979- )
(3)
Klinik Anna
(3)
Klus-Stańska Dorota
(3)
Konieczna Ewelina J
(3)
Murzyn Andrzej (1955- )
(3)
Olszówka Piotr (1970- )
(3)
Pikuła Norbert (1975- )
(3)
Plopa Mieczysław (1948- )
(3)
Przybyliński Sławomir (1977- )
(3)
Skorek Ewa Małgorzata
(3)
Szkudlarek Tomasz (1954- )
(3)
Tomkiewicz-Bętkowska Aleksandra
(3)
Węglińska Maria (1936- )
(3)
Żłobicki Wiktor (1955- )
(3)
Adamek Irena
(2)
Adrjan Beata
(2)
Andrukowicz Wiesław
(2)
Apanel Danuta
(2)
Baran Jolanta
(2)
Białobrzeska Katarzyna
(2)
Boguszewska Anna
(2)
Borecka-Biernat Danuta
(2)
Borowska-Beszta Beata (1966- )
(2)
Brühlmeier Arthur (1934- )
(2)
Chybicka Aneta
(2)
Cieślikowska Joanna
(2)
Dudak Anna
(2)
Dudzikowa Maria (1938- )
(2)
Duraj-Nowakowa Krystyna (1945- )
(2)
EJSMONT Marek
(2)
Fedor-Freybergh Peter (1936- )
(2)
Gajdzica Anna
(2)
Giese-Szczap Klaudia
(2)
Gliszczyński Arkadiusz
(2)
Grzyb Barbara
(2)
Grzybowski Przemysław Paweł (1968- )
(2)
Gunia Grażyna
(2)
Jaworska Anetta
(2)
Jodłowska Bogusława
(2)
Jąder Mariola
(2)
KOSMALSKA Beata
(2)
Kierczak Urszula
(2)
Kieszkowska Anna
(2)
Koszmider Maria
(2)
Krajewska Katarzyna (nauki pedagogiczne)
(2)
Królica Maria
(2)
Kupisiewicz Czesław (1924-2015)
(2)
Kurkowski Cezary
(2)
Kurnicka Anna
(2)
Kwiatkowska-Łozińska Mariola
(2)
Kwieciński Zbigniew (1941- )
(2)
Lasota Agnieszka
(2)
Lichtenberg-Kokoszka Emilia
(2)
Limont Wiesława (1949- )
(2)
Maciarz Aleksandra (1937-2011)
(2)
Maj Beata
(2)
Marczak Monika
(2)
Margasiński Andrzej
(2)
Maćkowicz Jolanta
(2)
Melosik Zbyszko
(2)
Melosik Zbyszko (1956- )
(2)
Mencel Marek
(2)
Michałowski Stanisław Czesław
(2)
Mihilewicz Stanisława
(2)
Minczanowska Aleksandra
(2)
Rok wydania
2020 - 2024
(4)
2010 - 2019
(299)
2000 - 2009
(258)
1990 - 1999
(39)
Okres powstania dzieła
2001-
(78)
1901-2000
(4)
1989-2000
(3)
Kraj wydania
Polska
(600)
Język
polski
(598)
nieznany (po)
(1)
Odbiorca
Pedagodzy
(7)
Szkoły wyższe
(7)
Nauczyciele
(5)
6-8 lat
(4)
Dzieci
(4)
Rodzice
(4)
0-5 lat
(3)
Psycholodzy
(3)
9-13 lat
(2)
Logopedzi
(2)
Pedagodzy specjalni
(2)
Studenci
(2)
Terapeuci zajęciowi
(2)
Animatorzy kultury
(1)
Muzykoterapeuci
(1)
Nauczyciele wychowania fizycznego
(1)
Szkoły podstawowe
(1)
Terapeuci
(1)
Terapeuci pedagogiczni
(1)
Przynależność kulturowa
Literatura polska
(4)
Temat
Dziecko
(50)
Pedagogika
(34)
Nauczanie
(24)
Nauczyciele
(23)
Młodzież
(19)
Wychowanie przedszkolne
(19)
Rodzina
(18)
Wychowanie
(18)
Nauczanie początkowe
(17)
Dziecko niepełnosprawne
(15)
Język polski
(15)
Nauczanie zintegrowane
(15)
Niepełnosprawni
(15)
Szkolnictwo
(15)
Wychowanie w rodzinie
(15)
Myślenie twórcze
(12)
Kształcenie integracyjne
(11)
Pedagogika resocjalizacyjna
(11)
Arteterapia
(10)
Oświata
(10)
Uczniowie
(10)
Więźniowie
(10)
Dziecko niepełnosprawne umysłowo
(8)
Kobieta
(8)
Matematyka
(8)
Mowa
(8)
Niepełnosprawni umysłowo
(8)
Bajkoterapia
(7)
Diagnoza pedagogiczna
(7)
Gry edukacyjne
(7)
Ludzie starzy
(7)
Niedostosowanie społeczne
(7)
Niepowodzenia szkolne
(7)
Osobowość
(7)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(7)
Biblioterapia
(6)
Dziecko autystyczne
(6)
Gry i zabawy
(6)
Pedagogika penitencjarna
(6)
Pedagogika specjalna
(6)
Pedagogika społeczna
(6)
Postawy
(6)
Przemoc w rodzinie
(6)
Przestępczość
(6)
Stosunki interpersonalne
(6)
Wsparcie społeczne
(6)
Współdziałanie
(6)
Adopcja
(5)
Antropologia społeczna
(5)
Edukacja międzykulturowa
(5)
Edukacja prozdrowotna
(5)
Integracja społeczna
(5)
Komunikacja społeczna
(5)
Kultura masowa
(5)
Logopedia
(5)
Metoda Montessori
(5)
Muzyka
(5)
Ojcostwo
(5)
Osoby w wieku starszym
(5)
Osoby z niepełnosprawnością intelektualną
(5)
Pedagodzy
(5)
Psychoterapia
(5)
Socjalizacja
(5)
Starość
(5)
Stres
(5)
Więziennictwo
(5)
Zmiana społeczna
(5)
Środki masowego przekazu
(5)
Aspiracje
(4)
Autyzm
(4)
Dzieci
(4)
Dziecko chore
(4)
Dziecko trudne
(4)
Dziecko w wieku przedszkolnym
(4)
Dziecko z zespołem Aspergera
(4)
Edukacja
(4)
Jąkanie
(4)
Języki
(4)
Małżeństwo
(4)
Metody wychowawcze
(4)
Multimedia
(4)
Młodzież trudna
(4)
Patologia społeczna
(4)
Pedagodzy specjalni
(4)
Promocja zdrowia
(4)
Rehabilitacja (med.)
(4)
Relacje międzyludzkie
(4)
Studenci
(4)
Sztuka
(4)
Służba więzienna
(4)
Terapia zajęciowa
(4)
Wychowanie estetyczne
(4)
Wychowanie fizyczne
(4)
Autorytet
(3)
Dyskalkulia
(3)
Dziecko głuche
(3)
Dziecko z ADHD
(3)
Dziecko z niepełnosprawnością
(3)
Dziecko zdolne
(3)
Gry i zabawy ruchowe
(3)
Temat: czas
2001-0
(32)
1989-
(28)
1901-2000
(13)
1989-2000
(6)
1801-
(3)
1801-1900
(3)
1701-
(2)
1901-
(2)
1501-
(1)
1601-
(1)
1701-1800
(1)
1945-
(1)
400-301 p.n.e.
(1)
500-401 p.n.e.
(1)
Temat: miejsce
Polska
(19)
Bytom (woj. śląskie)
(1)
Chocznia (woj. małopolskie, pow. wadowicki, gm. Wadowice)
(1)
Czechy
(1)
Europa Środkowo-Wschodnia
(1)
Kanada
(1)
Kobylany (woj. małopolskie)
(1)
Kraków (woj. małopolskie)
(1)
Krzywaniec (woj. lubuskie)
(1)
Kujawsko-pomorskie, województwo
(1)
Litwa
(1)
Nowa Sól (woj. lubuskie)
(1)
Podkarpackie, województwo
(1)
Pomorze Zachodnie
(1)
Stróża (woj. małopolskie, pow. Myślenice)
(1)
Tarnowskie Góry (woj. śląskie ; okręg)
(1)
Wadowice (woj. małopolskie)
(1)
Wrocław (woj. dolnośląskie)
(1)
Śląskie, województwo (od 1999)
(1)
Świętokrzyskie, województwo
(1)
Gatunek
Praca zbiorowa
(25)
Podręczniki akademickie
(18)
Opracowanie
(14)
Monografia
(12)
Podręczniki
(12)
Materiały konferencyjne
(11)
Poradnik
(10)
Poradniki dla nauczycieli
(10)
Podręcznik
(8)
Materiały pomocnicze dla szkół podstawowych
(6)
Raport z badań
(6)
Bajki terapeutyczne
(5)
Poradniki
(4)
Materiały pomocnicze do nauczania początkowego
(3)
Utwory sceniczne dla dzieci
(3)
Bajka i baśń polska
(2)
Literatura
(2)
Opowiadania i nowele
(2)
Opowiadanie dziecięce polskie
(2)
Pamiętniki polskie
(2)
Podręczniki dla dzieci
(2)
Podręczniki dla szkół podstawowych
(2)
Scenariusze imprez szkolnych
(2)
Scenariusze zajęć dla przedszkoli
(2)
Scenariusze zajęć dla szkół podstawowych
(2)
Antologia
(1)
Antologie
(1)
Bajki i baśnie
(1)
Biografie
(1)
Case study (studium przypadku)
(1)
Dokumenty dźwiękowe
(1)
Dokumenty elektroniczne
(1)
Grypsy
(1)
Kalendarium
(1)
Kompendia i repetytoria
(1)
Księgi pamiątkowe
(1)
Literatura dziecięca
(1)
Melodia z tekstem podłożonym
(1)
Opowiadanie dziecięce szwedzkie
(1)
Piosenka dziecięca polska
(1)
Podręcziki akademickie
(1)
Podręcznik akademicki
(1)
Poezja dziecieca polska
(1)
Poezja dziecięca
(1)
Poezja dziecięca polska
(1)
Poezja polska
(1)
Poradnik dla rodziców
(1)
Poradniki dla rodziców
(1)
Publicystyka polska
(1)
Scenariusz zajęć
(1)
Scenariusze zajęć
(1)
Scenariusze zajęć do nauczania początkowego
(1)
Słowniki biograficzne
(1)
Twórczość literacka dzieci i młodzieży polska
(1)
Wiersze
(1)
Ćwiczenia i zadania
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(49)
Socjologia i społeczeństwo
(26)
Psychologia
(19)
Medycyna i zdrowie
(12)
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(7)
Etnologia i antropologia kulturowa
(2)
Informatyka i technologie informacyjne
(2)
Media i komunikacja społeczna
(2)
Rodzina, relacje międzyludzkie
(2)
Biologia
(1)
Filozofia i etyka
(1)
Gospodarka, ekonomia, finanse
(1)
Historia
(1)
Językoznawstwo
(1)
Kultura fizyczna i sport
(1)
Kultura i sztuka
(1)
Literaturoznawstwo
(1)
600 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Filia Naukowa
Brak informacji o dostępności: sygn. 373.3-021.64 [Filia Naukowa] (2 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Filia Naukowa
Brak informacji o dostępności: sygn. 316 [Filia Naukowa] (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia dla Dorosłych
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 316.3 [Czytelnia dla Dorosłych] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Materiały z międzynarodowej konferencji, 2015, Lublin.
Mówią, że starość nie radość. Może i mają rację, a może po prostu nie znają teorii, nakazujących traktować wiek podeszły jako nowy okres rozwojowy, o odmiennych możliwościach i innych niż dotychczas zadaniach. Niewątpliwym atutem starości jest mądrość, ujmowana jako suma życiowych doświadczeń. Niech nikt więc nie myli idei uniwersytetu trzeciego wieku z pomysłem, by sadzać seniorów w szkolnej ławie! Edukację należy tu rozumieć nie jako budowanie pewnego zasobu wiedzy i wyposażanie w zestaw społecznie pożądanych umiejętności, lecz raczej jako poszerzanie i aktualizowanie wiedzy/umiejętności już posiadanych. Tym samym uniwersytety te stają się miejsce wymiany doświadczeń z młodszą generacją, walnie przyczyniając się do integracji międzypokoleniowej. Starość. Między tradycją a współczesnością stanowi pewnego rodzaju relację, będąc zbiorem artykułów i referatów wygłoszonych podczas międzynarodowej konferencji, jaka odbyła się we wrześniu 2015 r. w Lublinie, wieńcząc spotkanie członków zarządu AIUTA - Międzynarodowego Stowarzyszenia Uniwersytetów Trzeciego Wieku (Association Internationale des Universités du Troisième Âge). Zbiór prezentowanych czytelnikowi tekstów został podzielony na cztery bloki tematyczne: Starość jako potencjał, Edukacja w okresie późnej dorosłości - teoria i praktyka, Uniwersytety trzeciego wieku w świecie, Uniwersytety trzeciego wieku - doświadczenia polskie. Takie ukierunkowanie tematyczne pozwala połączyć w jednym tomie wielopłaszczyznową refleksję teoretyczną nad starością z analizą konkretnych rozwiązań praktycznych, stosowanych w różnych zakątkach świata. Także i polski czytelnik z pewnością odnajdzie tu odpowiedzi na wiele z nurtujących go pytań. [Impuls, 2017]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Filia Naukowa
Brak informacji o dostępności: sygn. 316 [Filia Naukowa] (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Filia Naukowa
Brak informacji o dostępności: sygn. 37 [Filia Naukowa], 372.4 [Filia Naukowa] (2 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Filia Naukowa
Brak informacji o dostępności: sygn. 37 [Filia Naukowa] (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Filia Naukowa
Brak informacji o dostępności: sygn. 37 [Filia Naukowa] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Cyberprzestrzeń, Człowiek, Edukacja ; t. 4)
Bibliografia, netografia przy pracach.
Niniejszy tom - pod redakcją Józefa Bednarka i Anny Andrzejewskiej - stanowi kolejną próbę ujęcia problematyki relacji triady ontyczno-relacyjnej: „Cyberprzestrzeń - Człowiek - Edukacja”, w kontekście opisu coraz bardziej ważkiego i rzutkiego pod względem społecznym zagadnienia: Rodzic, dziecko, nauczyciel w przestrzeni wirtualnej. Publikacja została podzielona na dwie części. Pierwszą, pod tytułem Przestrzeń wirtualna w perspektywie pedagogicznej, poświęcono edukacyjnym aspektom cyberprzestrzeni. Swoje analizy prezentują w niej zarówno wybitni naukowcy, od wielu lat specjalizujący się w badaniu różnorodnych zjawisk edukacyjnych w cyberprzestrzeni, jak i debiutujący, młodzi badacze. Część tę otwiera wprowadzający w temat artykuł naszego autorstwa pod tytułem Nowa rola nauczyciela i ucznia w zmieniającej się przestrzeni cyfrowej. Zastanawiamy się w nim nad kwestią przeobrażającego się znaczenia i miejsca tych dwóch najważniejszych podmiotów edukacyjnych z perspektywy cywilizacyjnej. Problematykę tę kontynuuje Katarzyna Borawska-Kalbarczyk w opracowaniu zatytułowanym Uczeń w pułapkach cyfrowej infosfery - od informacji do wiedzy i mądrości. Autorka przedstawia wyniki prowadzonych przez siebie badań, które wskazują na potrzebę modernizacji procesu kształcenia, co ma umożliwić wzmacnianie kompetencji informacyjnych uczniów prowadzących do samodzielnego budowania wiedzy. W kolejnym artykule, zatytułowanym Kształcenie w społeczeństwie sieci, Rafał Głębocki porusza problem dostosowania procesów i modeli kształcenia do wymagań współczesności. Wskazuje także na konieczność uwzględnienia w nich tematyki zagrożeń wynikających z wykorzystania technologii informacyjnych. Artykuł czwarty, zatytułowany Cyberprzestrzeń w nauczaniu, jest wprowadzeniem w praktykę dydaktyczną. Olga Pawłowska prezentuje w nim zalety i zagrożenia, jakie dla procesu nauczania stwarza cyberprzestrzeń, oraz wyniki swoich pilotażowych badań, ukazujących nastawienie studentów do e-edukacji. Autor kolejnego tekstu, Józef Chwedorowicz, przedstawia wyniki badań własnych, nawiązujących do badań prof. Philipa G. Zimbardo nad używaniem pornografii przez młodych mężczyzn. W dalszej części analizy prezentuje metody powstrzymania konsumpcji pornografii przez młodzież. Kamila Jakubczak-Krawczyńska w artykule zatytułowanym Demokracja medialna i demokracja sondażowa a opinia publiczna. Problematyka relacji we współczesnym społeczeństwie informacyjnym omawia zagadnienia dotyczące sondowania opinii publicznej oraz zwrotnego wpływu wyników sondaży na kształtowanie tych opinii.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Filia Naukowa
Brak informacji o dostępności: sygn. 37 [Filia Naukowa] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Filia Naukowa
Brak informacji o dostępności: sygn. 37 [Filia Naukowa] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia i netografia na stronach 421-459.
Książka wpisuje się jednoznacznie w obszar nauk pedagogicznych, choć z bliższym usytuowaniem jej w obszarze historii wychowania, na co wskazują przyjęte w tytule cezury czasowe. Przygotowanie jej wymagało więc nie tylko rozległej wiedzy pedagogiczno-dydaktycznej, ale także znajomości warsztatu historyka wychowania. Praca wypełnia lukę w dotychczasowym stanie badań nad kształceniem integracyjnym w Polsce i dobrze koresponduje z rozwijającym się we współczesnym świecie, także i w naszej ojczyźnie, ruchem na rzecz rozwoju kształcenia niepełnosprawnych dzieci i młodzieży na wszystkich szczeblach systemu szkolnego.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Filia Naukowa
Brak informacji o dostępności: sygn. 376 [Filia Naukowa] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia, netografia przy pracach.
Monografia składa się z trzech części: pierwsza koncentruje się wokół warunków socjalizacji dzieci i młodzieży w przestrzeni informacyjnej; druga porusza problematykę zagrożeń w przestrzeni wirtualnej oraz działań profilaktycznych w tym zakresie; trzecia poświęcona jest tematyce dotyczącej przestrzeni informacyjnej i komunikacyjnej w edukacji oraz nowych wyzwań dla nauczycieli i uczniów z tym związanych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Filia Naukowa
Brak informacji o dostępności: sygn. 376 [Filia Naukowa] (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Filia Naukowa
Brak informacji o dostępności: sygn. 316 [Filia Naukowa] (2 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Filia Naukowa
Brak informacji o dostępności: sygn. 37 [Filia Naukowa] (2 egz.)
Książka
W koszyku
Książka przedstawia doświadczenia terapeutów i ich różne spojrzenia na terapię w mutyzmie wybiórczym. Opisuje formy, techniki i metody pracy z dziećmi z tym zaburzeniem.
Książka przedstawia doświadczenia terapeutów i ich różne spojrzenia na terapię w mutyzmie wybiórczym. Opisuje formy, techniki i metody pracy z dziećmi z tym zaburzeniem. Autorki wykorzystują zróżnicowane formy terapeutyczne i „szyją terapie na miarę dziecka”, a także podkreślają, że z wielu metod terapeutycznych należy stworzyć tę jedną, „własną” - indywidualną dla konkretnego dziecka z mutyzmem wybiórczym. […] Przedstawiają przypadki dzieci na różnych etapach rozwojowych: dwuletniej dziewczynki uczęszczającej do żłobka, pacjentów w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym oraz chłopca w wieku gimnazjalnym. Ukazanie skali zaburzenia wśród dzieci jest ogromnie ważne dla logopedów, psychologów, pedagogów i rodziców. Mutyzm może bowiem pojawić się niezależnie od wieku dziecka, przeżyć, środowiska i miejsca. Publikacja prezentuje wiele unikatowych i bardzo ciekawych propozycji oddziaływań, które opierają się na szerokiej literaturze przedmiotu oraz pogłębionych przez analizę rozwiązaniach praktycznych. […] Należy czerpać jak najwięcej z wiedzy i doświadczenia specjalistów prowadzących diagnozę i terapię mutyzmu wybiórczego, którzy reprezentują różne ośrodki terapeutyczne w Polsce, co podkreśla wagę podjętej tutaj problematyki. [www.impulsoficyna.pl]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Filia Naukowa
Brak informacji o dostępności: sygn. 376 [Filia Naukowa] (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Filia Naukowa
Brak informacji o dostępności: sygn. 371.213.1 [Filia Naukowa] (2 egz.)
Książka
W koszyku
Zaprezentowany punkt widzenia jest wyrazem nadziei na sprowokowanie debaty wokół koncepcji oraz praktyki wspierania i wspomagania w pedagogice specjalnej, ich wspólnych i rozłącznych znaczeń. Autorzy, których opracowania zamieszczono w I części niniejszego tomu, określili założenia i uwarunkowania interdyscyplinarności oraz wielokontekstowości wczesnego wspomagania i wspierania rozwoju oraz rehabilitacji.W II części niniejszego tomu, ukazującej formy i metody pomocy rodzinom osób z niepełnosprawnością, zwrócono uwagę nie tylko na problem stosunku rodziców do niepełnosprawnego dziecka i pomoc w zakresie wspierania jego rozwoju w procesie rehabilitacji, ale także podkreślono szczególną rolę ojców i innych członków rodziny (rodzeństwa, dziadków) w procesie terapii.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Filia Naukowa
Brak informacji o dostępności: sygn. 376 [Filia Naukowa] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Opracowanie zawiera zbiór tekstów poświęconych teoretycznym i praktycznym rozwiązaniom w obszarach profilaktyki i wspierania rozwoju osób z niepełnosprawnością.W części I przedstawiono szerokie spektrum propozycji działań praktycznych w zakresie rehabilitacji i integracji społecznej.Część II prezentowanego opracowania to próba odpowiedzi na pytanie Z. Kwiecińskiego: I cóż po pedagogu w tych czasach nieprzejrzystości i w kulturze drapieżności?
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Filia Naukowa
Brak informacji o dostępności: sygn. 376 [Filia Naukowa] (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Filia Naukowa
Brak informacji o dostępności: sygn. 316 [Filia Naukowa] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Celem książki jest ukazanie specyfiki przeżyć i doświadczeń rodzinnych osób, które przyjęły do rodziny adopcyjnej lub zastępczej niepełnosprawne dziecko, jak również znaczeń, jakie badani przypisują swoim doświadczeniom. Aby tego dokonać, autorki z zastosowaniem strategii jakościowej poddały badaniom 20 rodzin adopcyjnych i zastępczych, które wychowują dziecko z niepełnosprawnością. Analizę badań poprzedzono prezentacją opracowań naukowych na temat socjalizacji dziecka w rodzinie, aktualnych rozwiązań w zakresie sprawowania opieki zastępczej w Polsce i sytuacji rodzin (także adopcyjnych i zastępczych) z dzieckiem niepełnosprawnym. Publikację adresujemy do pedagogów, nauczycieli, pracowników socjalnych, osób zatrudnionych w ośrodkach adopcyjno-opiekuńczych, centrach pomocy rodzinie i innych instytucjach, którzy w swojej pracy stykają się z rodzinami adopcyjnymi i zastępczymi, jak również studentów kierunków pedagogicznych i wszystkich zainteresowanych problematyką opieki zastępczej i niepełnosprawności. Wyrażamy nadzieję, że szczególną grupą odbiorców tej monografii będą rodzice adopcyjni i zastępczy wychowujący dzieci z różnego rodzaju i stopnia zaburzeniami, a także osoby rozważające zostanie takim rodzicami. Naszym celem jest pokazanie doświadczeń rodziców, którzy przyjęli do swojej rodziny dziecko z niepełnosprawnością w sposób jak najbardziej całościowy, ze zwróceniem uwagi zarówno na wyzwania, z którymi muszą się zmierzyć rodzice, jak i różne pozytywne aspekty z takim rodzicielstwem związane. W książce starałyśmy się stosować - podobnie jak w jej tytule - termin opisowy "dziecko z niepełnosprawnością". Stoimy na stanowisku, że jest on najbardziej odpowiedni, ponieważ akcentuje, że niepełnosprawność jest tylko jedną z wielu cech, które dane dziecko posiada. Ze względu na ograniczenia językowe nie zawsze taka poprawność się udawała. Jednak chcemy podkreślić, że pod każdym sformułowaniem typu "dziecko/dzieci niepełnosprawne" kryje się wyżej opisany podtekst. [Autorzy]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Filia Naukowa
Brak informacji o dostępności: sygn. 304 [Filia Naukowa] (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej